четвъртък, 21 май 2009 г.

Ласката на Мрака



Автор: Колектив
Издател: Аргус
Формат: 130 Х 200
Година: 2004
Стр: 160
Цена: 3,50 лв (като за мен - 2,10)

Никой не се обажда да ми направи забележка, че чета твърде тънки книги напоследък. Никой не се обажда, че има издадена хорър антология, па макар и преди пет години. Страхотна е, много ми хареса. Съставен от самия Агоп Мелконян, този сборник ме разкърти от кеф. Освен автори, които са ми познати, като Адриан Лазаровски, Ради Радев, Сибин Майналовски, Елена Павлова, Иван Атанасов, Мирослав Пенков, Ивайло Иванов и Симеон Симов открих и много добри, които не бях чувал досега - Ивайло Шонов, Елица Стоянова, Деньо Кабаков, Владимир Карафезиев, Борис Борисов, Даниела Добрева, Петър Карастоянов, Преслава Кирова и други. Прекрасно книжле и направо без пари.
Позволявам си да спомена няколко думи за нещата в сборника:

1. Елица Стоянова - Нещо на пътя (шофирай внимателно!)
2. Деньо Кабаков - Трендафили (за Бога, не ги унищожавай!)
3. Анелия Ерменкова - Пръстенчето (комарджия до края, дори на оня свят)
4. Сибин Майналовски - Мракът и дъщеря ми (награждаван разказ, силата на бащината обич)
5. Ради Радев - Изповед (помисли, преди да се изповядаш!)
6. Ивайло Шонов - Акелдама (блестящо преплитане на библейски сюжети с киберпънк)
7. Адриан Лазаровски - Писмо (попадало ли ти е писмо на щастието?)
8. Елена Павлова - Те се спускат нощем от хълмовете (най-доброто, което съм чел от тази писателка)
9. Иван Атанасов - То дебне в мрака (незнайният ужас)
10. Красимир Крантов - Никакъв изход от Дивино (наказанието за миналите грехове е жестоко)
11. Владимир Карафезиев - Не отваряй гроба си! (нито своя, нито чуждия)
12. Борис Борисов - Докато хората спят (се случват ужасни неща)
13. Мирослав Пенков - Помниш ли? (страхът от спомена)
14. Ивайло Шонов - Да дочакаш дъжда (винаги може да стане още по-лошо)
15. Милена Авонеди - Другата (глас от миналото)
16. Даниела Добрева - Лице в огледалото (не можеш да се скриеш от истината)
17. Петър Карастоянов - Закъснение (изпипана работа в стил Филип Дик)
18. Мария Хендрик Питерс - Еленова кожа (тъгата от изневярата)
19. Елисавета Танева - Индекс за благополучие (абсурдът на алчността)
20. Ивайло Иванов - Татко (стар, но златен)
21. Адриан Лазаровски - Светлина в края на тунела (абсолютна обреченост и отчаяние в стил Лъвкрафт)
22. Елза Стоянова - Телефонът (хубаво е, напомня старите на Кинг)
23. Преслава Кирова - Горска душа (страхотно, намесен е фолклор)
24. Севдалина Бъчварова - Спомен от отминали дни (и убиецът има сърце)
25. Мирослав Пенков - Детелинените поля (яко психо)
26. Симеон Симов - Мъченичество (ами ако?)

Всичко това ме навежда на мисълта, че е нужно да се изготви още една, нова хорър антология. Крайно време е.

3 коментара:

  1. Здрасти!
    Беше странно да видя, че разказа ми е издаден в сборник - наистина не знаех... отдавна не пиша целенасочено.
    Благодаря за оценката!:)

    ОтговорИзтриване
  2. Често казано, и аз не знаех, че са ме издавали :)

    ОтговорИзтриване
  3. Радвам се, че спомагам за информираността на колегите - млади писатели :-)

    ОтговорИзтриване