събота, 29 май 2010 г.

Как чета?



Брей, видях че и мен са ме поканили в блогърска игрица, и то не кой да е, а колегата-блогър Преслав Ганев. Инициатор на играта е Алекс от Аз чета. Приготвили са ми петнадесет въпросчета относно маниера ми на четене. И така - нека играта на въпроси и отговори да започне!

1. Похапваш ли докато четеш? Ако го правиш, коя е любимата ти “храна за четене”?

Има една руска поговорка - "Ако четеш и ядеш едновременно, ще си глътнеш паметта". Самото четене е акт на хранене на мозъка, поне аз така го възприемам, така че ми е просто излишно да ям, докато чета.

2. Какво обичаш да пиеш, докато четеш?

Най-често пия вода, но има някои книги (като романите на Чарлз Буковски), които си вървят и с алкохолец. Рядко пия алкохол, когато чета, но правя ли го - питиетата са бира, вино, ракия.

3. Отбелязваш ли си някакви пасажи и моменти книгите или идеята да драскаш по книгата те ужасява?

Ако ми хареса пасаж си го преписвам отделно на листче. Имам сакрално отношение към книгите и самата идея да драскам по тях ме ужасява.

4. Как отбелязваш последната прочетена страница – книгоразделител, кучешки ушички (като прегъваш листа отдолу), оставяш книгата отворена?

Книгоразделител, или визитка/календарче/картонче. Прегъването на листа и оставянето на книгата отворени просто ги съсипва.

5. Художествена или нехудожествена литература? Или и двете?

О, определено художествена. Твърдо.

6. Държиш ли да прочетеш главата до края, преди да оставиш книгата, или можеш да си спреш по всяко време?

Мога да спра, когато си искам, но винаги предпочитам да дочета главата/частта. В краен случай поне абзаца : ) (това си признавам че го копирах дословно от Преслав, но не бих се изразил по-добре).

7. Можеш ли да захвърлиш книгата, ако авторът те дразни?

Е, чак да я захвърля едва ли. Ако много ме издразни, просто прескачам пасажи и продължавам напред, докато завърша книгата. Стремя се да открия по нещо добро във всяка книга.

8. Ако попаднеш на непозната дума, спираш ли, за да потърсиш някъде значението?

Понякога, но по-често продължавам.

9. Какво четеш в момента?

"Душа назаем" на Тихомир Димитров.

10. Коя е последната книга, която си купи?

"Жътварите" на Джон Конъли.

11. От тези хора, които четат само по една книга, ли си или можеш да четеш по няколко наведнъж?

Ами преди четях по 2-3 наведнъж, но сега съм си наложил като започна една книга да я изкарам докрая, после почвам следващата и така.

12. Имаш ли си любимо място/време за четене?

Най-обичам да чета в удобен фотьойл/кресло, вдигнал крака на табуретката. Най-често чета в леглото вечер преди лягане.

13. Какво предпочиташ – поредици от книги или самостоятелни издания?

О, самостоятелни издания. Преди се увличах по поредици, предимно фантастика и фентъзи, но сега някак си не съумявам да събера душевни сили да започна цяла поредица...

14. Има ли книга или автор, които препоръчваш отново и отново на всичките си приятели?

Определено. Като чужд автор препоръчвам Джон Конъли най-често, а от българските Адриан Лазаровски ("Сбъдващият мечти") и Николай Светлев ("Всичкият блясък на Злото")

15. Как организираш книгите в библиотеката си? (по жанр, заглавие, име на автора, т.н.)

Стремя се да е едновременно и по автор, и по жанр, но понякога просто хаосът е пълен, за жалост.

Хвърлям ръкавицата на други трима книжни блогъри:

Цонко - Първи впечатления от последно прочетено

Алвин - Палатков лагер за пингвини

Копо - TANSTAAFL

П.С. Като получих поканите от Преслав и респ. от Алекс се досетих, че от вас двамата пичове още очаквам едни ревюта ;-)

4 коментара:

  1. Интересното е, че и на трима ни вече отговорите почти се препокриват... :)

    http://www.vraity.com/2010/05/invitation-by-preslav-from-literature.html

    ОтговорИзтриване
  2. Бранко, книжката стои на лавицата ми ToBeRead и бавно-бавно я приближавам. Няма да дам срокове, но съм оптимист :)

    ОтговорИзтриване
  3. Хм, не пиеш алкохол, докато четеш. В останалото време? :P

    ОтговорИзтриване
  4. Ахахахаха, Христо, не с такива подвеждащи въпроси братле :D :D :D

    ОтговорИзтриване