събота, 14 юни 2014 г.

Оркестърът на Костенурките



Автор: Николай Светлев
Издател: АТЛ-50
Година: 2013
Стр: 84
Цена: 7 лв

Бумеранг

Ти,
който ме научи да пониквам
стремителен и прав като топола,
а никога не спомена, че трябва
да се огъвам пред връхлитащия вятър,
ти,
който ме възпита да живея
непримиримо като асирийски бог,
а нямаше кураж да ми признаеш,
че ще умирам всеки ден на късове,
ти,
който сътвори от мен море -
солта на всички болки да размивам,
а не можа да ми посочиш локва,
в която да се скрия от пожара си,
ти,
съднико незрими и учителю -
благословен да бъдеш!
И проклет да си завинаги...

Оптимизъм

Да си наясно, че и днес ще видиш
с лукавото око на череп
отново как навън ехидно
намига ти денят от вчера;
как никога за теб не ще засвирят
тръби от почетен оркестър
и ненадейно смърт ще свие
да вземе страшната си зестра.
Но въпреки това - да станеш от постелята,
да дишаш, да се движиш, да говориш,
да се надяваш, да те втриса целия,
да бъдеш глина за историята,
нащърбен малък брус за меча й.
Това е.
Другото е хленчене.


Няма коментари:

Публикуване на коментар