събота, 27 юни 2015 г.

Сп. Дракус - 11 и 12 брой



Автор: Колектив
Издател: Гаяна
Формат: 100 Х 280
Година: 2014-2015
Стр: 60
Цена: 3,50 лв

Не мисля, че има нужда да ви обяснявам какво точно ще ви представя сега, достатъчно умни сте и следите блога ми и родното жанрово книжно пространство от достатъчно време. Истината е обаче, че в тези броеве има 2-3 неща, които ме карат да се мръщя, но е на лично основание, не е заради качеството на творбите. Та:

1. Камен Петров - Дъската: разказ, който за една бройка да се класира в сборника "Вдъхновени от Краля". Авторът писа някакви измислици, че всъщност се казвал Питър Стоун, че живял целия си живот досега в Щатите, после се върнал в България, ала-бала и прочее подобни шитни. Като изключим тия глупости, разказчето е чук, отлично - кратко, стегнато и много, много добро.
2. Коста Сивов - Авторът: чудесна творба от Коста, увлекателна и с нужната доза чувство за хумор. Какво ще се случи, когато съвременен български писател опъне крачолите и се срещне със Св. Петър?
3. Георги Христов - Магистрала към Ада: Изкуплението на Алекс: изключително силен разказ, с голям заряд и стигащ до сърцето на читателя. Едно отмъщение, което ще те доведе до върховното изкупление.
4. Янчо Чолаков - Златният демон: по принцип специално за мен съм забелязал, че разказите на Янчо Чолаков се делят на два вида - едните са уникално страхотни, интересни, увлекателни и запомнящи се, другите са отнесени, завеяни, скучни и трудно смилаеми. Този, за щастие, е от първия тип.
5. Явор Цанев - Задрямал за малко: досега не съм чел слаб разказ от Явор, сигурно няма и да прочета. Това, че съм задрямал за малко, не ме маха от теб.
6. Джек Лондон - Да накладеш огън: като юноша обичах да чета Джек Лондон, и то разказите му, ала този не ми беше попадал досега. При него няма празно, знаете - златотърсачите, оцеляващи по река Юкон, борещи се като плъхове за живота си с глада, жаждата... и най-вече със студа. Прочетете.

1. Иван Атанасов - Библиотеката: отначало си помислих, че е някаква преработена версия на разказа му "Убийство в библиотеката", който присъства в "До Ада и Назад". За щастие, нищо общо. Кратко, силно и могъщо.
2. Георги Панайотов - Вълшебното камъче на цар Симеон Велики: добро, нелошо разказче, базирано на легенда за цар Симеон.
3. Sir Hush - Джак Холмс: това е разказ на Митко Цолов Доктора от Враца под псевдоним. Изпрати го за конкурса "Вдъхновени от Краля" и от изброените на линка неща точки 7 и 8 са точно за тази творба. Изключая останалото, разказът е скалпел. Страхотно добър.
4. Слави Ганев - Затворническа чест: без съмнение най-добрият разказ на Слави, който съм чел досега. Една свръхреалистична история от българските затвори и признавам, финал, който ме изненада. Първата сериозна заявка на Ганев, че в него се крие голям потенциал, който тепърва ще се разгръща.
5. Коста Сивов - Кръчмата на Франсис Пол: добър разказ, но вече съм го чел ето тук.
6. Григор Гачев - Срещата: само две страници, а такъв трибют към Тери Пратчет и скорошната му смърт, на какъвто не сте попадали досега.
7. Явор Цанев - Златото на дракона: готин и забавен разказ! Дънера и Бабанката научават от говедаря, че драконът имал злато и решават да запашат мечовете в търсене на съкровището. Но каква ли изненада ги очаква...
8. Брам Стокър - Създателят на сенки: мрачен разказ от бащата на "Дракула" с размазващо последно финално изречение.

За поръчки - dracus@abv.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар